maanantai 18. helmikuuta 2013

Filosofiaa

Heti alkuun täytyy myöntää, etten ole kovin filosofinen ihminen. Olen liian levoton syvälliseen pohdintaan... tai pohdiskelen mä useinkin, mutta en missään nimessä filosofoi. Siinä on vissi ero! Olen lukemassa tenttiin, joka liittyy enemmänkin kirjallisuuteen kuin filosofiaan, mutta aiheen vierestä liippaa. Tenttikirjassa puhuttiin Epikuros nimisestä filosofista. Koska sattumoisin istuin kirjastossa filosofiaosaston vieressä, nappasin kirjan Epikuroksen (ja Demokritoksen) ajatuksista. Antiikin nimet, eritoten kreikkalaiset, aiheuttavat mulle muuten päänvaivaa, en vaan opi niitä. Tenttikirjassa nimet on sitä paitsi "englantisoitu" enkä mä tietenkään muista alkuperäisiä nimiä! No, mutta takaisin mun lainaamaan kirjaan... se on helppo tällaiselle filosofiaa pelkäävälle, koska suurin osa Epikuroksen ja Demokritoksen ajatuksista on lyhyinä ajatelmina eikä teoriaa juuri ole. Jes! :)



Tässä muutamia mietteitä alkuviikkoon! ;)



1 kommentti:

Ilahdutit kommentillasi! Kiitos!