lauantai 25. toukokuuta 2013

Aurinkolasini

Käytössäni on ollut pitkään vain yhdet aurinkolasit. Ostoa hankaloittaa se, että tarvitsen aurinkolaseihini voimakkuudet. En voi pitää piilolinssejä, joten voimakkuudet on ainoa ratkaisua, jos haluan nähdä kunnolla. Se näkyy valitettavasti myös hinnassa, koska mun on pakko ostaa lasit optikkoliikkeestä. Eipä sillä, en ole oikeastaan kaivannutkaan useampia laseja. Siis ennen kuin tänä keväänä! Mun piti mennä viikolla "vain katselemaan", mutta mitä kävikään... Ostin uudet aurinkolasit tietysti! Optikkoliikkeessä oli hyvä tarjous, johon kuului kehykset ja linssit, joten mitä sitä enempää miettimään. Edelliset aurinkolasini (tai ovat ne edelleen käytössä ja mieleiset) ovat ruskeat, joten uusista valitsin harmaanmustan värin. Nyt mulla on kahdet hyvät arskat, jee!

Vanhat aurinkolasit ovat vähän Jackie O -tyyliset ja tyttömäiset (rusetti sangassa!). :)


Niinpä uudet ovat simppelimmät, tuollaiset "agenttilasit". (Vai tuleeko vaan mulle tuo mielleyhtymä, hih?)

Hyvä asia uusissa laseissa on myös se, että linssi on harmahtava. Harmaa linssi toistaa värit mielestäni luonnollisemmin kuin ruskea linssi (vanhoissa laseissa), joka saa värit punertaviksi ja auringonlaskumaisiksi. Lisäksi uudet ovat vähän vanhoja pienemmät eli ilma kiertää kasvoilla paremmin kuumalla ilmalla, heh. :)


5 kommenttia:

  1. Sama homma arskojen vahvuuksien kanssa, mullakin aina vain yhdet lasit kerrallaan. Hienot olet löytänyt :)! Kyllä kelpaa nauttia auringosta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tavallaan rasittava vaiva, mutta toisaalta onhan siihen jo tottunut. :) Yllättävän helposti löytyi uudet arskat, kokeilin vaan neljät lasit ja sitten päätin ottaa nuo!

      Poista
  2. Jep, mullakin on projektina ostaa uudet vahan laadukkaammat arskat. Viime vuosina oon ostanu 20 euron lasit per sesonki, altaalla tai meressa ne menee ihan hyvin. Katon kuitenkin aina etta suoja on ok.
    Noi sun lasit on aika erilaiset, varmaan molemmille tulee edelleen kayttoo! Multa vei aalto viime kesana vahan samantapaset kun noi sun uudet höh

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, halvemmissa kannattaa tsekata, että suojaa silmiä hyvin. Mä olen vähän optiikkoliikkeiden aivopesemä, mutta kai kaikissa laseissa on nykyään ihan hyvät linssit. :)
      Iik, mä olen pelännyt monesti, että aalto vie lasit. Uin ne päässä melkein aina! Hommaatko nyt kesällä uudet? Siellä on varmaan pakko olla hyvät lasit, kun on niin kirkasta! :)

      Poista
    2. No ajattelin joo, katotaan jaksanko lahtee etsiin ;-)

      Poista

Ilahdutit kommentillasi! Kiitos!