perjantai 16. marraskuuta 2012

Tuoksuja

Kosmetiikan parissa jatketaan. Meikeistä ynnä muista kosmetiikkatuotteista tulee lähiaikoina normaalia (?) enemmän postauksia, koska lähden joulukuun alussa matkalle (siitä lisää myöhemmin) ja reissulta ei meikkipostauksia tule. Ajattelin lähteä matkalle minimaalisella kosmetiikkamäärällä. En tule tarvitsemaan kohteessa juuri muuta kuin aurinkorasvaa. :) Mutta, takaisin asiaan... Otin pari kuvaa käytössäni olevista hajuvesistä. En oikein osaa kuvailla "tuoksumakuani", mutta en halua liian vesimäisiä tuoksuja, mutten toisaalta myöskään liian voimakkaita tuoksuja. Makeutta saa olla vähän, muttei liikaa, muuten tulee pää kipeäksi. Näillä siis mennään, heh!

Kesällä tuoksuttelin ystäväni YSL Young Sexy Lovely -tuoksua ja ihastuin siihen (toisin kuin typerään nimeen). Ilmeisesti tuoksun tekeminen on lopetettu, joten oli aikamoisen metsästyksen takana löytää kyseinen hajuvesi. Onneksi kuitenkin löysin sen. Tuoksu on raikas, mutta tyttömäinen. Toinen tänä vuonna ostamani hajuvesi on DKNY:n Golden Delicious. Tuoksu on edelleen mielestäni hyvä, mutta olen kuitenkin siihen vähän kyllästynyt. Ehkä se on sittenkin aavistuksen liian makea mulle? Mun lempparini vuosien takaa on Roberto Cavallin Serpentine. Ostin sitä ensimmäisen kerran ollessani vaihdossa Roomassa. Vieläkin ehkä mun kaikkien aikojen suosikkini! Serpentine sopii mun mielestä erityisen hyvin iltatuoksuksi. Miinuksena huono saatavuus Italian ulkopuolella. Arjessa useimmiten suihkautan The Body Shopin Neroli Jasmin -tuoksua. Tämä johtuu siitä että Body Shopin tuoksua säilytän kylppärissä, toisia taas kaapissa, jossa ne ovat paremmin suojassa valolta ja lämmöltä. Jos mun täytyisi valita vain yksi tuoksu, jota saan käyttää, se ei olisi kuitenkaan mikään yllä mainituista, vaan Acqua di Parman tuoksuvesi Arancia di Capri. Taivaallisen hyvä tuoksu! Ihan kuin halkaisisi mehukkaan appelsiinin ja nuuhkisi sitä. :) Kaikki Acqua di Parman tuoksut on musta hyviä.


Joskus voi käydä niin, että hajuvesiostos ei osu nappiin kaikista testailuista huolimatta. Näin mulle kävi noin vuosi sitten Bulgarin Mon Jasmin Noir -hajuveden kanssa. Tuoksu on mulle liian raskas ja kaiken lisäksi saan siitä päänsärkyä. Onneksi ostin sen roimalla alennuksella, ei harmita ihan niin paljon. Tällä hetkellä haaveilen Yves Saint Laurentin Parisienne -tuoksusta. 


p.s. Ihmettelin kotimatkalla, miksi bussissa haisee niin voimakkaasti kynsilakka. No, mun juuri ostamani kynsilakkapullo oli hajonnut ja sisältö levinnyt muiden ostosten joukkoon! Luojan kiitos perjantain kunniaksi ostamani Leonidaksen suklaat olivat eri pussissa! Huh! :-)

3 kommenttia:

  1. Ootko kokeillu niita Clean-tuoksuja? Ei taida saada taalta meilta, mutta Ruotsista ja varmaan Suomesta saa. Tukholmassa asuessa kaytin Clean Ultimatea. Mun mielesta tollaset ns harvinaisemmat tuoksut on kivempia, kun mua arsyttaa haistaa jollain toisella sama parfyymi.
    Nykyaan en kylla kayda oikein mitaan lukuun ottamatta Burberry Baby Touchia ehka kerran kuussa ja tosi harvoin Dior Addict Eau Sensuellia, joka on muuten ainut noista suosituimmista tuoksuista, joista oon viime aikoina tykannyt.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä niitä saa täältä, mutten nyt muista, millaisia ne ovat. Mä olen kyllä joskus muistaakseni niitä nuuhkinut kaupassa. :)
      Mua ei juurikaan haittaa, jos haistan jollain muulla saman tuoksun, mitä itsellä on. Sillonhan tykätään vaan samasta tuoksusta, heh. ;)

      Poista
    2. hups meni eka viesti anonyymina 8-)

      Poista

Ilahdutit kommentillasi! Kiitos!