perjantai 29. maaliskuuta 2013

Meikkivoiteen sävyn valitseminen

Olen ennenkin kirjoittanut meikkivoiteista, mutta lähinnä yleisesti meikkivoiteen valinnasta ja omista suosikeistani. Nyt pohdin nimenomaan sävyn valintaa. Se ei ole mikään helppo homma! Meikkiguru Lisa Eldridge on aloittanut "meikkivoidekurssin" nettisivuillaan. Sieltä löytyy tämäkin video, jossa hän opastaa oikean meikkivoiteen sävyn löytämisessä. Kannattaa katsoa, sillä videosta saa hyviä vinkkejä. Itse tutkailin aamulla Lisan ohjeiden mukaan ihoani ja tulin siihen tulokseen, että mun kasvot ovat vähän punaisemmat kuin kaulan iho eli jos valitsen meikkivoiteen sävyn vain kasvojen mukaan, mun naama jää ikään kuin irralleen muusta kropasta. Siis tarvitsen keltaisemman meikkivoiteen!


Alla olevassa kuvassa näkyy mun kaksi tällä hetkellä käytössä olevaa meikkivoidetta: ylempänä Make Up For Ever HD Foundation sävyssä 118 ja alempana Lancôme Teint Idole Ultra sävyssä 010. MUFEn meikkivoide on selkeästi kellertävämpi ja se sopiikin mun iholle hyvin. Nyt olen vaan sen verran kalpea, että sävy näyttää kasvoilla himpun verran liian tummalta. Lancômen meikkivoiteen sävy taas on yksinkertaisesti väärä mun iholle (kasvojen iholle siis, kämmenselkään näemmä sopii mainiosti, hih), vaikka sitä tietääkseni markkinoidaankin vaaleana kellertävänä sävynä...


Samat sävyt paperilla, jotta saisi vielä paremman käsityksen sävyistä.


Nyt tarvitsisin uuden meikkivoiteen, koska MUFEn koostumus saa mun nassun kiiltämään liian nopeasti ja Lancôme on väärän värinen. Lisa Elridge puhuu meikkivoidekurssin ekalla videolla siitä, miten kannattaa aina pyytää testereitä. Mulle tulee testereiden pyytämisestä vähän ahne olo, mutta järkeväähän se on. Kuka nyt haluaa kaappeihin käyttämättömiä tuotteita?! Jos siis on antaa vinkkejä vaaleista kellertävistä meikkivoiteista, jotka antavat mattapintaisen lopputuloksen, olkaa ystävällisiä ja kertokaa mulle! Tietäisin, mistä lähteä liikkeelle. :) Voin kertoa myöhemmin, miten täydellisen sävyn etsinnässä kävi.

4 kommenttia:

  1. Voi tämä on niin karmeeta hommaa, meikkivoiteen ostaminen!! Mä käytän Diorin Nude meikkipuuteria ja Sheer Cover mineraali irtopuuteria! Meikkivoiteen levittäminen on hirveetä puuhaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä! Mä varmaan havittelen jotain, mitä ei ole olemassakaan. Haluaisin kevyen, mutta aika peittävän, raikkaan, mutta mattapinnan antavan meikkivoiteen! Meikkipuuteria voisinkin kokeilla. Ne on nykyään varmasti aika erilaisia, mitä muutama vuosi taakse päin, jolloin ne oli aika raskaita. :) Nestemäisen meikkivoiteen levittämisestä mä tykkään! On kiva tunne, kun sivellin menee kasvoilla ja luo samalla tasaisen värin. :)

      Poista
  2. Varmaan riippuu siita, levittaako meikkivoidetta koko kasvojen alueelle vai vaan paikoittain. Ma laitan vaan nenanpieliin, ehka ihan vahan otsaan ja leukaan, mutten koskaan poskiin. Mulle on loytynyt ihan ok varit YSL:lta, samoin Givenchy ja by Terry menettelee kanssa ottaen huomioon etta en levita niita koko kasvoihin. Koko kasvoissa hyvalta nayttava ja ei-naamiomainen tulos on varmaan tosi vaikea saada aikaan, varsinkin kun mun kaula on usein vaaleampi kuin kasvot ja kasvot on vaaleammat kuin muu vartalo...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin varmasti. Mä kyllä useimmiten, ainakin talvella, laitan meikkivoidetta kaikkialle. Givenchyä tai by Terryä ei taida saada täältä... Tuskin täydellistä meikkivoidetta onkaan! :)

      Poista

Ilahdutit kommentillasi! Kiitos!